Saab

Mijn grootste hobby zijn toch wel mijn Saabs. Deze passie heb ik van huis uit meegekregen. Mijn ouders rijden al jaren Saab. Naast de hoofd auto heeft mijn vader ook al jaren een Saab 96 als tweede auto waar hij alles zelf aan doet. Deze Saab wordt ook gebruikt om aan activiteiten van de Saab Club Nederland mee te doen.
Toen ik mijn rijbewijs gehaald had en mijn eerste auto ging kopen werd dit uiteraard ook een Saab en wel een Saab 99 GL van 1984. Om de kosten te drukken deed ik het onderhoud van mijn Saab 99 zelf. Als IT-er vind ik het heerlijk om ook af en toe lekker mijn handen vies te maken en aan het sleutelen te gaan.
Dit resulteerde in de loop van de tijd in een tweede auto: een Saab 99 TSE van 1971 als restauratie project. Deze werd gevolgd door een Saab 99 Turbo omdat mijn vrouw en ik alle twee werkten en we allebei een auto nodig hadden. Deze Saab 99 Turbo had helaas wat meer problemen dan bij de aankoop verwacht en werd dus ook een restauratie project.
Vanaf dit moment zijn er nog meer verschillende Saabjes bij gekomen en weg gegaan. Op dit moment ben ik bezig met het restaureren van een Saab 96 van 1973 en rijden mijn vrouw en ik alle twee in een Saab 900 T8 (van 1984 en 1986).
Het volgende restauratie project zal waarschijnlijk eindelijk het afmaken zijn van mijn 99 van 1971.
Op deze site wil ik ook probleren wat meer bij te houden welke auto’s ik heb en wat er allemaal mee gebeurt. Voor de ge├»nteresseerden.

Saabs.breederoode.nl

Saab 96 1973
Mijn huidige project

Saab 99TS 1971
Saab 99TSE 1971
Deze twee samen moeten uiteindelijk weer 1 goede Saab worden.

Saab 99 GL CM4 1979
Wacht op betere tijden

Saab 99 Turbo 1980
Wacht op betere tijden

Saab 99 GL 1984
Dit moet een 16V Full Turbo worden (Toekomstig project)

Saab 900 T8 1984
Staat in de garage voor onderhoud aan de motor en motorruimte.

Saab 900 Silver Arrow 1986
restauratie object zoals de meeste Silver arrows helaas.

Saab 900 S (T16 LTP) 1993
Voor dagelijks gebruik.

Comments are closed.